"Summer-Bizzhacking"

Gepubliceerd op 28 juni 2018 15:43

Energiek Ondernemen staat voor Energiek & Ondernemen. Maar ook voor “Biohacking”. Mooi woord dat betekent: in controle zijn van je eigen biologie en daarmee de beste versie van jezelf worden.  Maar hoe zit het nu met je “Summer - Bizzhacking”?

 

Grappig een nieuw woord. Hoe houd jij controle over je business en haal je het beste uit de zomer?

Het weer doet al vermoeden dat het zomer is, maar de grote zomervakantie moet nog beginnen. Een geweldige periode om de batterijen op te laden maar dat lukt niet als je je zorgen maakt over de continuïteit van je bedrijf.
Hieronder een aantal tips en ideeën om deze zomer geen “dip” in je bedrijf te ervaren. En dan vooral mentaal bij jou als ondernemer!

Mijn eerste TIP is eigenlijk een opendeur. Heeft jouw bedrijf wel echt last van een zomerdip? In de 20 jaar dat ik ondernemer ben kijk ik altijd naar mogelijkheden en zijn er al vele zomers geweest waarin ik de tussen juni en eind september mijn beste maanden had. Ik ga er dan ook niet bij voorbaat van uit dat het rustig wordt, in tegendeel en doe er een schepje bovenop als het gaat om meer mensen bereiken.

In de zomerperiode “als de zon schijnt” zijn mensen vrolijker en daar kun je als bedrijf mooi gebruik van maken. En daarnaast in de zomerperiode zijn niet alleen jouw (potentiële) klanten, maar ook jouw concurrenten met vakantie. Dat laatste betekent dat jij meer op kunt vallen!

Nog een TIP, je hebt nu nog tijd om de actie te nemen en je voor te bereiden op de zomer. Bedenk een paar ludieke acties voor deze zomer. Denk buiten de box en bereid deze voor. Denk aan je social media kanalen. Als je voldoende likes en vrienden hebt kun je in de zomermaanden iedereen bereiken en ook zelf vanaf je vakantieadres je bedrijf ‘in the picture’ zetten en draaiende houden.

Veel mensen vinden het in de zomermaanden dé grote sport hun evenementen de moeite waard mee te maken. Niet alleen “live” maar ook via de media. Waarom zou je niet meeliften op die “hype”.
Hoe dan? Organiseer een leuke actie of activiteit. Je kunt denken aan een pool waarin de winnaar iets kan winnen van jouw bedrijf.

Of organiseer een speciale zomer editie van een leuke presentatie, workshop of event maar doe het nu in de vakantie-stijl. Buiten onder het genot van een verfrissend drankje. Maak er een zomers of ontspannen event van en als je de prijs dan ook zomers (laag) maakt of een korting geeft in de vorm van de temperatuur, dan krijg je wellicht andere en/of nieuwe mensen die belangstelling hebben die je nog niet eerder had aangetrokken. Laat je creativiteit de vrije loop!

 


De zomermaanden vragen dus ook dat jij buiten je box gaat denken. Welke doelgroep is normaal heel druk en heeft nu meer tijd, welke doelgroep kun jij juist nu beter aanspreken, of waar?

En natuurlijk kun je altijd nog een zomeruitverkoop doen, want er blijven altijd mensen thuis die gewoon niet 6 tot 8 weken naar de camping, strand of op vakantie gaan en juist dan de gelegenheid hebben om hiervan te profiteren.

Voor mij is de zomerperiode, heerlijk buiten zijn en nieuwe ideeën opdoen als ik even van de zon, de vogels en mijn tuin geniet. Ik hoop dt ik je wat inspiratie heb gegeven en wie weet tref jij wel de ideale klant/doelgroep die nog niet eerder van jou bestaan wist en kun je hiermee niet alleen deze zomer genieten van groei en bloei in je bedrijf maar wellicht veel langer.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.